Koostaja: Marko Reedik
Keeletoimetaja: Mare-Mai Kõnno
Kaanefoto: Charis Tsevis, The Wall Street Journal, 04. juuni .2010
ISBN: 978-9949-9118-3-7
Saateks
Valdkonnaraamatu koostamise eesmärk on toetada informaatika õppeaine õpetajaid põhikooli uue riikliku õppekava elluviimisel: võimaldada paremini mõista uue õppekava aluseid ja nende tähendust õppe- ja kasvatustööle koolis, lisaks ainekavade uusi rõhuasetusi, et kasutada neid oma töö kavandamisel ning praktilises õppe- ja kasvatustöös. Selleks on õppeprotsesside kirjeldustes esitatud konkreetseid õppetöö planeerimise näiteid. Õppeprotsesside kirjeldused on soovituslikud, õpetaja võib neid oma õpilasi arvestades loominguliselt muuta.
Esmakordselt õppekavade ajaloos on kirjeldatud õppesisu informaatika õppeainele lähtudes globaliseeruva maailma vajadustest. Informaatika õpetamise üldeesmärk on tagada põhikooli lõpetaja info- ja kommunikatsioonivahendite rakendamise pädevused igapäevase töö- ja õpikeskkonna kujundamiseks eelkõige koolis, mitte niivõrd tulevase ametikoha nõudmisi arvestades. Põhikooli informaatikaõpetuses ei ole tarvis lähtuda arvutiteaduse kui kooliinformaatika kaudseks aluseks oleva teadusdistsipliini ülesehitusest ega sisust, vaid pigem igapäevase arvuti- ning internetikasutaja vajadustest.
Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeksus tänab ainekavade töörühmi, retsensente ning isikuid ja organisatsioone, kes tehnoloogia ainekavade projektidega tutvusid ning nende parendamiseks töörühmadele oma arvamusi ja ettepanekuid saatsid. Valdkonnaraamatu koostamist finantseeris Haridus- ja Teadusministeerium.
Marko Reedik
Riikliku Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskuse
füüsika ja tehnoloogia peaspetsialist
Sisukord
Üldosa – põhikooli riikliku õppekava üldosa põhimõtete rakendamine
Põhihariduse alusväärtused
Õppe- ja kasvatuseesmärgid
Õppimise käsitus ja õpikeskkond
Õppe ja kasvatuse rõhuasetused III kooliastmes
Õppeaine kirjeldus
Läbivad teemad informaatika ainekavas
Põhikooli riikliku õppekava üldosa põhimõtete rakendamine informaatika õpetamisel
Informaatika ainekava eesmärkidest ja ülesehitusest – Mart Laanpere
Üldpädevuste kujundamine informaatikas – Mart Laanpere
Kooliinformaatika eesmärkide ja sisu uuenemistrendid maailmas ja Eestis – Mart Laanpere
Veebipõhise õppekeskkonna loomine ja kasutamine informaatika ainetundides – M.Laanpere
Informaatika
Informaatikaklassi kavandamise ja loomise põhimõtted Pelgulinna G ja Kilingi-Nõmme G näitel – Birgy Lorenz, Erli Aasamets
Õppeprotsessi kavandamine ja läbiviimine informaatikas – Marika Anissimov
Õpetajatevahelisest koostööst informaatikaõpetaja pilgu läbi – Birgy Lorenz
Teiste õppeainete ja läbivate teemade lõiming informaatikas – Birgy Lorenz
E-ohutus – aineõpetajate ühine vastutus – Birgy Lorenz
E-portfoolio rakendamine informaatika õpitulemuste hindamisel – Kairi Ainjärv
Õpilase enesehindamise arendamine põhikooli informaatika ainetundides – Kadri Laup, M.Laanpere
Autorid