Keeletoimetaja: Mall Põldmäe
Sisutoimetajad: Ülo Kurig, Inge Raudsepp
ISBN: 978-9949-9118-0-6
Saateks
Kehalise kasvatuse valdkonnaraamatu eesmärk on toetada põhikooli klassi- ja aineõpetajaid töökava koostamisel ning õppe- ja kasvatustöö korraldamisel, abistada õppekava üldpädevuste elluviimisel, läbivate teemade rakendamisel ja seoste loomisel teiste õppeainetega.
Õppimise psühholoogiliseks aluseks on kogemus, mille õpilane omandab aktiivse osalejana õppeprotsessis. Kehalises kasvatuses õpitakse praktilise tegevuse käigus tundma erinevaid spordialasid ja liikumisviise, mis on lähteks elukestvale liikumisharrastusele. Võtmeisik selles tegevuses on õpetaja, kes tunneb nii didaktikat kui ka õpetamise metoodikat.
Käesoleva kogumiku artiklite keskmes ongi küsimus: kuidas õpetada? Oma sellealaseid kogemusi jagavad kehalise kasvatuse õpetajad, treenerid ja tantsupedagoogid. Käsitletakse ka üldisi teemasid, nagu õpilaste ealised iseärasused, õpilaste motiveerimine,spordivigastused jms.
Õppetöö kavandamisel leiab õpetaja kindlasti abi soovituslikust õppeprotsessi kirjeldusest. Sellesse tuleb suhtuda loovalt, seda täiendada ja edasi arendada, arvestades konkreetset õpikeskkonda ja õpilaste iseärasusi.
Loodame, et käesolev kogumik aitab kaasa uuendatud õppekava rakendamisele ning toetab õpetajat tema igapäevatöös. Hea võimaluse ainevaldkonna edasiseks arendamiseks ja uute materjalide lisamiseks pakub kogumiku veebipõhine esitlus.
Valdkonnaraamatu koostamist finantseeris Haridus- ja Teadusministeerium.
Inge Raudsepp – Riikliku Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskuse peaspetsialist
Sisukord
- Sissejuhatus – Ülo Kurig
- Õpilaste ealised psühho-füsioloogilised iseärasused ja nende arvestamine kehalises kasvatuses – Kadri Muoni
- Õpilaste motiveerimine kehalises kasvatuses – Andre Koka
- Õpetaja töökava näidis (korvpall, II ja III kooliaste)
- Õpetaja töökava näidis (orienteerumine, II ja III kooliaste)
- Õpetaja töökava näidis (suusatamine, I ja II kooliaste)
- Õpetaja töökava näidis (tantsuline liikumine, I, II ja III kooliaste)
- Õpetaja töökava näidis (võimlemine, I kooliaste)
- Lõimingust kehalises kasvatuses – Andre Koka
- Teadmised spordist ja liikumisviisidest – Pille Juus
- Õpilaste hindamisest kehalises kasvatuses – Ülo Kurig
- Spordivigastused lastel – Kadri Muoni
Spordialade õpetamisest
- Võimlemine – Mare Paist
- Kergejõustiku alade õpetamisest– Leonhard Soom
Vastupidavuse arendamine – kesk- ja pikamaajooks – Leonhard Soom
Kiirjooks – Leonhard Soom
Kaugushüpe – Leonhard Soom
Kõrgushüpe – Leonhard Soom
Kuulitõuge – Leonhard Soom
Pallivise – Heiko Väät
- Sportmängude õpetamisest
Võrkpall – Kristjan Kurik
Jalgpall – Jaak Luhakooder
- Talialade õpetamisest
Suusatamine – Siiri Mets
Uisutamine – Ülo Kurig
- Orienteerumise õpetamisest – Kalle Rea
- Tantsuline liikumine põhikoolis
Sissejuhatus – Anu Sööt
Loovtants – Anu Sööt, Eve Noormets
Eesti rahvatantsud ja teiste rahvaste tantsud – Tiiu Pärnits, Sille Kapper, Ülle Feršel
Standardtantsud ja ladina tantsud – Silvia Purje, Tanel Keres
- Ujumise algõpetusest – Õnne Laigna