A A A

Õppeprotsesside kirjeldused 2023

Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 17 lõige 1 sätestab, et “Riiklike õppekavade alusel koostab kool õppekava (edaspidi kooli õppekava), mis on koolis õpingute alusdokument ja milles eelkõige tuuakse välja kooli eripärast tulenevad valikud riiklike õppekavade raames”.

Ajakohastatud riiklike õppekavade üks suur muudatus on, et enam ei ole õppekavas detailselt kirjeldatud õppesisu. See annab koolidele suurema vabaduse oma koolis õpet kavandada – õppesisu tuleb kirjeldada oma kooli õppekavas, arvestades oma kooli ja piirkonna eripära, võimalusi ning ka koolipere eelistusi.

Soovituslikud juhised koostasid Haridus- ja Teadusministeeriumi kokku kutsutud ainevaldkondade ekspertidest moodustatud töörühmad. Töörühmade esitatud soovitused lähtuvad riiklikest õppekavadest kui raamist, pakkudes nii õpitulemuste kui ka õppesisu kirjeldamisel laiemat valikut, kui koolid tegelikult õpitulemuste saavutamiseks vajavad. Soovituste koostamise eesmärk on toetada nii koolide meeskondi kui ka üksikuid aineõpetajaid oma kooli õppekava koostamisel ja õppe kavandamisel ning korraldamisel just enda kooli ja oma õpilaste eripäraga arvestades. Samuti on eesmärk näidata valikute paljusust, lähtudes riiklike õppekavade paindlikkusest ja koolide autonoomiast.

Riiklik õppekava seab sihi ja eesmärgid, kooli õppekavas kirjeldate, kuidas Teie koolis need saavutatakse! Ärge kopeerige juhendmaterjale otse, tehke soovituste hulgast just oma koolist lähtuvad ja õppijatele ea- ja jõukohased valikud!