Ainerühmade ülesandeks on luua aineraamatud, milles kirjeldatakse õppeainest lähtudes:
- üldpädevuste kujundamine (lühikirjeldus, kuidas saavutatakse konkreetse aine õpetusega)
- lõiming läbivate teemadega (ainesisude koostamisel on arvestatud läbivate teemadega)
1. klass | ||
Õppesisu | Õpitulemused | Soovitused õppetöö läbiviimiseks, lõiming teiste õppeainetega |
Õppesisu esitatakse alateemade / teemaplokkide kaupa. Võimalusel lisatakse ka orienteeruv tundide arv | Õpitulemus, mida saab saavutada konkreetse õppesisu läbimisel. (st ei ole lihtsalt üldine loetelu õpitulemustest, vaid iga õpitulemus on kõrvuti konkreetse õppesisuga). | Metoodilised soovitused (nt viited lisamaterjalidele, õpetaja juhenditele). Õppekeskkonna erisused (nt vahendid + digivahendid/-keskkonnad). Lõimingu põhimõtted ja näited. |
Mõisted (mida peab teadma õppimise tulemusena) | Ei pea tingimata peast teadma, vaid nt suutma selgitada vastavalt oma suutlikkusele, nt abivahendiga. | |
Praktiliste tööde loetelu | Sõltub õppeainest. | |
Järgmine alateema | ||
Soovituslik õppevara |
Aineraamatud võivad ainespetsiifikast tulenevalt mõnevõrra erineda.
Aineraamatutele koostatakse ühine üldosa, milles kirjeldatakse:
- õppijate eripärad arenguperioodide kaupa;
- kõnearendus (eelkõige tähelepanu mõistmisele, see võib sageli maskeeruda);
- õpetaja kõne (nt tööjuhised);
- kontsentrilisus;
- õpetamise põhimõtted: lähiümbrus-kaugemale, … õpetaja osalus protsesside juhtimisel
- hindamine – eesmärk on õpetada kasutama abi (soovituslikud arvestuslikud tööd, sh ülesannete tüübid);
- individuaalsete eripärade arvestamine hindamisel;
- õpi(arengu)keskkond (mida on vaja kindlasti arvestada).