A A A

Lihtsustatud õppe tase

Ainerühmade ülesandeks on luua aineraamatud, milles kirjeldatakse õppeainest lähtudes:

  • üldpädevuste kujundamine (lühikirjeldus, kuidas saavutatakse konkreetse aine õpetusega)  
  • lõiming läbivate teemadega (ainesisude koostamisel on arvestatud läbivate teemadega) 
1. klass
Õppesisu Õpitulemused Soovitused õppetöö läbiviimiseks,
lõiming teiste õppeainetega 
Õppesisu esitatakse alateemade / teemaplokkide kaupa. Võimalusel lisatakse ka orienteeruv tundide arv Õpitulemus, mida saab saavutada konkreetse õppesisu läbimisel. (st ei ole lihtsalt üldine loetelu õpitulemustest, vaid iga õpitulemus on kõrvuti konkreetse õppesisuga).  Metoodilised soovitused (nt viited lisamaterjalidele, õpetaja juhenditele). Õppekeskkonna erisused (nt vahendid + digivahendid/-keskkonnad). 
Lõimingu põhimõtted ja näited. 
Mõisted (mida peab teadma õppimise tulemusena)  Ei pea tingimata peast teadma, vaid nt suutma selgitada vastavalt oma suutlikkusele, nt abivahendiga.
Praktiliste tööde loetelu Sõltub õppeainest.  
Järgmine alateema    
Soovituslik õppevara

 

Aineraamatud võivad ainespetsiifikast tulenevalt mõnevõrra erineda.

Aineraamatutele koostatakse ühine üldosa, milles kirjeldatakse:

  • õppijate eripärad arenguperioodide kaupa; 
  • kõnearendus (eelkõige tähelepanu mõistmisele, see võib sageli maskeeruda);
  • õpetaja kõne (nt tööjuhised);
  • kontsentrilisus;
  • õpetamise põhimõtted: lähiümbrus-kaugemale, … õpetaja osalus protsesside juhtimisel
  • hindamine – eesmärk on õpetada kasutama abi (soovituslikud arvestuslikud tööd, sh ülesannete tüübid);
  • individuaalsete eripärade arvestamine hindamisel;
  • õpi(arengu)keskkond (mida on vaja kindlasti arvestada).