A A A

Koostöökogumik: näide perede koostööst

Lemmikloomade teema sai alguse konkreetselt perelt. Pere sai endale koera ja laps oli väga elevil. Põimitigi siis järgmisesse nädalasse lemmikloomad (kuigi algul oli kavas muu teema), korraldati lemmikloomapäev, kuhu vanemad said tulla koos oma lemmikloomadega, ning koguti loomade varjupaiga jaoks vahendeid. Valdkonnas „Mina ja keskkond“ käsitlesime erinevaid lemmikloomi ja nende eest hoolitsemist, kasutasime meeli (paitamine, nuusutamine, kuulamine, mis häält teeb), õppemängu, kus tuli kokku viia loom ja osa tema kehast või nahast (seda siis pildimaterjalina). Valdkonnas „Keel ja kõne“ tehti lavastusmäng „Me võtsime kassi”, sõnakaardid lemmikloomade nimedega, koostati raamat „Minu unistuste lemmikloom”, laoti teemaga seotud sõnu liikuvas aabitsas. Valdkonnas „Matemaatika“ võrreldi loomi, reastati neid suuruse järgi, loendati, viidi kokku loomade arv ja vastav numbrikaart, lahendati tekstülesandeid loomadest. Valdkonnas „Kunst“ joonistati paberile kujutis (laps sai ise valida nelja hulgast meeldiva kujutise) ja kaeti plastiliiniga, maaliti looma etapiviisi ette näidates. Valdkonnas „Liikumine“ imiteeriti loomi, mängiti liikumismängu „Koerad ja kassid” (osa lastest koerad, teised kassid; koerad ajavad kasse taga), otsiti rühmast loomi erinevaid liikumisviise kasutades. Valdkonnas „Muusika“ lauldi laulu „Armas kiisu olen ma, laulan kiisu häälega” (nimetades erinevaid lemmikloomi) ning kuulati loomahääli.