1. Inimväärikuse ja inimõiguste väärtustamine
- Mõistab, et kõiki inimesi tuleb kohelda võrdväärselt.
- Iga inimene tunnustab kõikide inimeste põhiõigusi.
- Mõistab, et inimõigused on universaalsed ja võõrandamatud.
- Mõistab inimõigustest kinnipidamise tähtsust ja nende inimõiguste kaitse olulisust.
- Mõistab, et inimväärikust ei tohi riivata, sh vangistatutel.
- Mõistab, et ühiskond peab austama ja kaitsma lapse õigusi.
- Mõistab, et kedagi ei tohi süüdi mõista enne, kui pole seadusekohaselt süüdi mõistetud.
2. Demokraatia, õiguse, õigluse ja õigusriigi väärtustamine
- Mõistab, et kõigil on õigus avalikuks kasutamiseks mõeldud informatsioonile.
- Mõistab, et kõik peavad olema seaduskuulekad, jälgima kokkuleppeid ja ühiskonnas kehtivaid norme ning reegleid.
- Kaitseb seisukohta, et keegi ei ole seadustest kõrgemal.
- Väidab, et seadusi tuleb alati rakendada ja jõustada õiglaselt.
- Mõistab, et võimu ei tohi kuritarvitada ja ületada seadusandlusest tulenevaid piire.
- Mõistab, et korruptsiooni ennetamiseks ja selle vastu võitlemiseks peavad olema toimivad meetmed.
3. Kodanikuteadlikkus
- On aktiivne kodanik, teeb koostööd ja koostegevusi.
- Panustab sellesse, et kogukonna eluolu muutuks paremaks.
- Osaleb kogukonna jaoks tähtsate küsimuste arutamises ja lahendamises.
- Osaleb jätkusuutlikku arengut toetavates tegevustes.
- Huvitub riigis ja ühiskonnas toimuvast.
- On kursis poliitiliste aruteludega.
4. Teadmised ja kriitiline arusaam maailmast
- Selgitab, kuidas poliitilisi vastuolusid ja tülisid saab demokraatlikes ühiskondades lahendada rahumeelselt.
- Kirjeldab eri viise, kuidas kodanikud saavad mõjutada ühiskonna protsesse.
- Analüüsib demokraatlike poliitiliste protsesside iseloomu ja eesmärke.
- Eristab kodaniku õigusi ja kohustusi.
- Mõistab maailma arengu ebaühtlust ja globaalprobleemide tagamaid.
- Mõistab moraalsete, eetiliste, usuliste tõekspidamiste erinevust kogukonnas, riigis, maailmas.
- Analüüsib inimõiguste alaseid väljakutseid koolis, kogukonnas ja kogu ühiskonnas.