Saateks
Valdkonnaraamatu koostamise eesmärgiks on toetada põhikooli riikliku õppekava rakendamist: abistada õpetajaid ja õpikute autoreid olulisemate rõhuasetuste mõistmisel, õpetajaid aine- ja töökavade koostamisel, õppe- ning kasvatustegevuste läbiviimisel, õppekava üldpädevuste elluviimisel, läbivate teemade rakendamisel ning lõimingul.
Valdkonnaraamatus esitatud õppeprotsessikirjeldused näitavad, kuidas on seotud õpitulemused ja õppesisu ning õpitulemuste saavutamiseks vajalik aeg. Teemati esitatakse metoodilised soovitused, soovitused hindamise ja lõimingu osas, märkused muutuste kohta võrreldes eelmise õppekavaga. Õppeprotsessikirjeldustel on soovituslik iseloom – õpetajad võivad neid järgida, aga ei pea. Valdkonnaraamatus esitatud metoodilise suunitlusega artiklid seletavad ja üldistavad õppeprotsessikirjeldustes toodud konkreetseid soovitusi ning avavad suuremaid muutusi ainekavades.
Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeksus tänab ainekava töörühma, retsensente ning isikuid ja organisatsioone, kes matemaatika ainekava projektidega tutvusid ning töörühmale oma arvamusi ja ettepanekuid saatsid. Valdkonnaraamatu koostamist finantseeris Haridus- ja Teadusministeerium.
Sirje Pihlap
Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi lektor
Põhikooli riikliku õppekava üldosa põhimõtete rakendamine matemaatika õpetamisel
- Õppekava üldosa taotluste realiseerimine matemaatikas – Lea Lepmann
- Õpikeskkonna kujundamisest – Jaan Reinson
- Matemaatika lõimingust teiste õppeainetega projektõppe kaudu – Eda Tuvikene, Lea Lepmann
- I kooliastmes taotletavate pädevuste kujundamisest ning õppe- ja kasvatustegevuse rõhuasetustest aineõpetuses – Küllike Pedaste
- II kooliastmes taotletavate pädevuste kujundamisest ning õppe- ja kasvatustegevuse rõhuasetustest aineõpetuses – Ülle Reinson
- III kooliastmes taotletavate pädevuste kujundamisest ning õppe- ja kasvatustegevuse rõhuasetustest aineõpetuses – Ester Muni
- Hindamisest ja enesehindamisoskuste kujundamisest – Anu Palu, Hannes Jukk
Matemaatika põhikooli riiklikus õppekavas
I kooliaste
- Õpetaja töökava näidis matemaatika (1. klass)
- Õpetaja töökava näidis matemaatika (2. klass)
- Õpetaja töökava näidis matemaatika (3. klass)
II kooliaste
- Õpetaja töökava näidis matemaatika (4. klass)
- Õpetaja töökava näidis matemaatika (5. klass)
- Õpetaja töökava näidis matemaatika (6. klass)
III kooliaste
- Õpetaja töökava näidis matemaatika (7. klass)
- Õpetaja töökava näidis matemaatika (8. klass)
- Õpetaja töökava näidis matemaatika (9. klass)
Matemaatika õpetamise metoodikast
- Arvutamine – Mart Oja
- Aritmeetika tekstülesannete lahendamisoskuse arendamine – Anu Palu
- Protsentõppele pannakse alus põhikoolis – Regina Reinup
- Algebra – Andres Haavasalu
- Dünaamilise geomeetria slaidide koostamine – Tiit Lepmann
- Funktsioonide õpetamisest – Allar Veelmaa
- Õpilaste huvi suurendamine aine vastu – Malle Saks, Tartu Erakool
- Mõningaid tähelepanekuid arvuti kasutamisest matemaatikaõppes – Eno Tõnisson
- Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) põhikooli matemaatikaõppes – Allar Veelmaa
- Näiteid rühmatööst – Malle Saks
- Õuesõppest – Imbi Koppel
- Tegevuste kaudu matemaatika õpetamisest – Tiiu Kaljas
- Mida arvestada, et nõrgema potentsiaaliga õpilased saaksid hakkama hilisemates kooliastmetes – Irja Rebane
- Kuidas arendada andekaid lapsi – Viire Sepp
- Probleemülesannete lahendamise oskuse arendamine põhikoolis – Lea Lepmann