Koostaja: Sirje Pihlap
Sisutoimetaja: Sirje Pihlap
Keeletoimetaja: Elve Voltein
ISBN: 978-9949-487-58-5
Valdkonnaraamatu koostamist rahastas Haridus- ja Teadusministeerium.
Saateks
Valdkonnaraamatu koostamise eesmärgiks on toetada gümnaasiumi riikliku õppekava rakendamist: abistada õpetajaid ja õpikute autoreid olulisemate rõhuasetuste mõistmisel, õpetajaid aine- ja töökavade koostamisel, õppe- ning kasvatustegevuste läbiviimisel, õppekava üldpädevuste elluviimisel, läbivate teemade rakendamisel ning lõimingul.
Valdkonnaraamatus esitatud kitsa ja laia matemaatika õppeprotsessikirjeldused näitavad, kuidas on seotud õpitulemused ja õppesisu ning õpitulemuste saavutamiseks vajalik aeg. Kursuseti esitatakse metoodilised soovitused, soovitused hindamise ja lõimingu osas, märkused muutuste kohta võrreldes eelmise õppekavaga. Õppeprotsessikirjeldustel on soovituslik iseloom – õpetajad võivad neid järgida, aga ei pea. Valdkonnaraamatus esitatud metoodilise suunitlusega artiklid seletavad ja üldistavad õppeprotsessikirjeldustes toodud konkreetseid soovitusi ning avavad suuremaid muutusi ainekavades.
Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeksus tänab ainekava töörühma, retsensente ning isikuid ja organisatsioone, kes matemaatika ainekava projektidega tutvusid ning töörühmale oma arvamusi ja ettepanekuid saatsid. Valdkonnaraamatu koostamist finantseeris Haridus- ja Teadusministeerium.
Sirje Pihlap
Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi lektor
Sisukord
Gümnaasiumi riikliku õppekava üldosa põhimõtete rakendamine matemaatika õpetamisel
- Ainevaldkonna ja üldosa seostest – Lea Lepmann
- Soovitusi õpikeskkonna kujundamiseks – Jaan Reinson
- Soovitusi kohustuslike kursuste õpetamiseks koos valikkkursustega – Elts Abel
Matemaatika õpetamise metoodikast
- Ainetevahelise ja ainesisese lõimingu võimalusi – Anne Küüsmaa
- Näiteid võimalustest, kuidas suurendada huvitatust matemaatika vastu – Helen Kaasik, Villu Raja
- Kas tõestuste õpetamine õpetab tõestamist? – Madis Lepik
- Algebra õpetamisest (WORD) – Andres Talts
- Funktsioonide õpetamisest – Hele Kiisel
- Funktsioonide õpetamisest IKT vahendite abil – Allar Veelmaa
- Trigonomeetriliste avaldiste ja funktsioonide õpetamisest – Hannes Jukk
- Eksponent- ja logaritmvõrrandite õpetamisest – Kalle Velsker
- Vektor, joone võrrand, analüütiline geomeetria – Hele Kiisel
- Statistika ja tõenäosusteooria – Kalle Velsker
- Integraali õpetamisest – Arvo Press
- Stereomeetria õpetamisest – Andres Haavasalu
- Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) võimaluste kasutamisest – Allar Veelmaa
- Dünaamilised slaidid geomeetria õpetamisel – Tiit Lepmann
- Soovitusi uurimistööde läbiviimiseks – Viljar Aro
- Matemaatikaõpe – mitte ainult ülesannete lahendamine – Madis Lepik