2010
Krista Nõmmik, Vanalinna Hariduskolleegium
Ülle Salumäe, Gustav Adolfi Gümnaasium
Hindamise alused | Suurepärane | Hea | Vajab arendamist |
Häälekasutus: tempo (kiire/aeglane); tugevus (kõva/vaikne); tämber; artikulatsioon |
Rääkijat on meeldiv kuulata, kasutab pause ja rõhke kõne rütmistamiseks. Hääl kõlab loomulikult, väljendus on selge. |
Kõne on selge, esitus pisut monotoonne. |
Kõne monotoonne, hääl liiga vaikne, tempo liiga kiire või liiga aeglane; pikad mõtlemispausid, kasutab verbaalseid täiendeid. |
Ülesehitus, argumentatsioon | Kõne/esitluse ülesehitus on korras, st tekst on liigendatud tervik, ülesehitus on loogiline ja sidus. |
Ülesehitus on jälgitav, mõtted on esitatud selgelt. |
Kõne ülesehitus on ebaloogiline. Mõtted on kohati seosetud. Sõnumit on raske mõista. |
Mulje: entusiasm, siirus, originaalsus |
Kõnelejal on hea kontakt publikuga, esineja usub oma sõnumisse, paneb end kuulama. Esitus on loov ja teemakäsitlus isikupärane. |
Kõneleja usub oma sõnumisse, on esinemiseks hästi ette valmistunud, püüab luua sidet publikuga. |
Kõneleja on ette valmistunud, kuid ei esine enesekindlalt. Peab pigem monoloogi kui dialoogi. Silmside publikuga on kasin. |
Näitliku lisamaterjali kasutamine (lisapunktid) | Kasutab esinemise ilmestamiseks erinevaid vahendeid (tabelid, graafikuid). Näitmaterjalide kvaliteet on hea. | Kasutab näitlikku lisamaterjali | Kasutatud lisamaterjal ei toeta sõnumit, kvaliteet kõikuv. |